Header

Header

lördag 19 november 2011

Tusen ljus och världens finaste pojkvän

Jag sitter och trallar på julsånger!
Julstämningen som råder just nu går liksom inte att undvika!
Speciellt inte när man arbetar i en inredningsbutik 8 timmar om dagen,
5 dagar i veckan. Minst sagt en utmaning för mig!

Igår kunde jag dock inte hålla mig och 
köpte med mig en tomte, ett ljus,
en ljusbehållare, dekorationssand, mindre 
tomtedekorationer, en skål
och en finurlig sak som man släcker värmeljus med. Och där var mitt
presentkort förbrukat, haha. Hoppas dock på ett nytt i julklapp!
Jag fullkomligt älskar Borett, de har allt! Bilder på mina inköp lär dyka
upp senare idag. Ger er ett smakprov nedan dock...


För just nu sitter jag hos min pojkvän. Han har precis åkt iväg
för att döma en innebandymatch efter en stor och härlig frukost ihop.
Jag lagade amerikanska pannkakor, hemmagjord chockladsås, kokte ägg
och ställde fram mackor och oboy. Det förtjänade han efter igår!
För efter en lång dags praktiserande kom jag hem till en lägenhet
fylld med tända ljus för att sedan mötas av en färdiglagad middag
med efterrätt! Min fina pojkvän hade kockat ihop oxfilé och klyftpotatis
med bearniesås! Och till efterrätt hade han gjort vit chockladmousse. 
Det var underbart och jag blev så glad! Jag saknar honom redan.
Men som tur är kommer han till mig ikväll. 
Vi är hemma själva med min lillasyster
då jag senare ska agera taxi 
åt mamma och hennes pojkvän som ska iväg på fest.
Det luktar 
pizza och allmänt lördagsmys tycker jag! Hoppas de andra instämmer! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar