Header

Header

onsdag 2 november 2011

Att längta

Ni kan det här nu. Frukostpausen på jobbet som leder till ett blogginlägg.
Men jag antar att jag behöver lite pauser ifrån arbetet.
Det är krävande att sitta framför en dator i 8 timmar,
även om
det låter rätt slappt. Ögonen går liksom i kors och hjärnkontoret
stänger av trots att fingrarna fortsätter knappa på tangentbordet.
Det ska bli skönt att få komma hem idag. Extra skönt.

Trots att mitt vardagsliv inte är detsamma för tillfället,

försöker jag släppa det faktum att många tårar kommer att fällas
framöver. Jag försöker istället tänka på allt roligt jag har att se fram emot.
Till att börja med kan vi ta fredag som exempel.
Jag har tagit ledigt under förmiddagen för att besöka Frida.

Jag ska nämligen klippa och slinga mitt hår. Det ska bli jätteskönt
att bli av med de slitna topparna och fortsätta slingprocessen mot mitt blonda hår!
Efter det väntar en supergod lunch på jobbet. Jag har lyxat till det

och beställt mat på fredag istället för att ta med mig en matlåda.
Och som grädde på moset kommer jag troligen att bege mig på

inflyttningsfest efter att arbetsdagen är slut. Skoj!
Förövrigt ser jag fram emot nedanstående.

  • Premiären av Breaking Dawn, den 16 November
  • Praktik på Borett, vecka 46 till 49
  • Lönen i slutet av November
  • Inflyttning i det nya huset i Skyrup med pappa
  • Julklappsshopping på Ullared med flickorna
  • JULLOV och JULAFTON
Jag tror det kommer bli 2 toppenbra månader innan 2011 avslutas!
Kanske är det för att jag sedan enbart har en termin kvar innan studenten! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar