Header

Header

måndag 14 november 2011

Praktik på Borett, day 1

Hemkommen från min första praktikdag på Borett!
En inredningsbutik i Hässleholm. Nu vet ni det!
Och vad har då dagen inneburit? Förutom en födelsedagslunch
med
världens bästa vän på Subway har väl dagen mest bestått
av smärta.
Jag kan säga så här, vart har jag inte slagit mig idag?
Hum, jag vet faktiskt inte.
Jag kom nämligen med den brilijanta
idén om att rensa och organisera i lagret.
Och klumpig som jag är var jag tvungen med att inleda dagen med ett fall.

Jag klev upp på en stege för att ta ner en låda med stearinljus.
Tappade balansen, föll bakåt och landade som tur var i ett hav av kuddar.
Dock hängde lådan efter och träffade först mig, innan den föll ner på golvet
och minst tio ljus i lådan bröts på mitten. Och då hamnade jag i den där förbannat pinsamma situationen när man ville gråta och skrika av smärta, men stoppades
av att butiksägaren kom in för att se så ingenting allvarligt hände.
Inte vill man ligga där och böla inför någon man känt i en knapp timme, haha.

Förutom fallet har jag råkat ut för 13795035 papercuts och har även

lyckats slinta med en kartongkniv som gav mig ett snyggt sår på handleden.
Trots detta gick dagen fort och det var roligt att vara där!
Nu däremot ska jag bläddra i H&M's nya tidning som kom med posten idag

och sedan ska jag sätta på ett nytt avsnitt av American Horror Story.
En amerikansk serie min lillasyster tipsade om härom dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar