Header

Header

måndag 31 oktober 2011

Språkresa

Jag sitter på jobbet sen 2 timmar tillbaka.
Det är frukostdax nu så jag passar på att surfa lite.
Och tro mig, det blir inget facebookande på min HP Elitebook.
Nej nej, istället ägnar jag frukostrasten åt att surfa omkring

efter språkresor! Något jag på senare tid fått upp ögonen för.

Det är cirka 6 månaders aktiv skoltid kvar innan studenten.
Jag längtar samtidigt som ett nervöst pirr i magen letar sig

fram varenda gång jag tänker på det. Men någon ångest har jag inte.
Visst, precis som de flesta har jag inte en jävla aning om vad jag vill bli

och det suger till viss del. Men nu har jag samtidigt både chansen
och möjligheten att ta reda på det! Och hittills har jag bestämt mig
för att inleda mitt sökande med en språkresa till hösten 2012 ungefär.
Mina toppdestinationer just nu är antingen Los Angeles, Sydney eller Peking.
Hur häftigt låter inte det?!
Enligt planerna blir det en 2 veckor lång språkresa till någon av

ovannämnda städer. Där vill jag plugga affärsengelska eller ta en baskurs
i antingen engelska eller franska. Jag har läst franska tidigare,
men det vore så otroligt häftigt att få lära sig språket från början, ordentligt.

Jag ska spinna vidare mer på det här, för jag vill verkligen göra detta.
Jag menar, vad hindrar mig? Det handlar bara om 2 veckor egentligen.

2 veckor som förhoppningsvis kommer förändra mig som person.
För att resa till Australien eller Kina själv, kallar jag att vara självständig.
Något jag vill bli mer och mer. Jag ska återgå till arbetet nu med ett

brett leende på läpparna. Är galet pepp på det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar