Header

Header

torsdag 20 oktober 2011

Sådär lagom mycket vuxenpoäng

Bloggen har fått lida. Uppenbarligen.
Antagligen för att detta för mig är mer utav en offentlig dagbok,

och inte en blogg. För tanken är varken att bli rik på mitt skrivande
eller få andra att gapa av avundsjuka på mitt otroligt glamorösa liv. Ironi.
Nej, istället spenderar jag mina dagar åt att samla på mig vuxenpoäng.

Japp, ni hörde. Jag är en sån där irriterande 18-årig tjej som tror att hon är 30
när hon i själva verket inte ens gått ut skolan än. Men att känna sig vuxen är
faktiskt riktigt skönt ibland. Att kunna ta hand om sig själv liksom.

Men jag börjar ana att jag låtit det hela gå lite över styr.
För när jag tänker efter är det lite absurt att jag precis betalade en räkning

och därefter satt och log åt att jag lyckats i hela fem minuter.
Det var dessutom en returfrakt, så något i gengäld fick jag inte nej.
Förstår faktiskt alls nu i efterhand vad som var bra med det där?
Men men, så är det när man precis lärt sig allt sånt där!

Och inte blir saken sämre av att jag nu ska packa in ett paket

och skicka tillbaka det. Ringa till mitt extrajobb för att höra om de har lite
arbetstimmar under lovet över. Fixa och dona med både tvätt och hund
och slutligen ringa till ungdomsmottagningen för en intervju med en psykolog.
Och nej, ligg nu inte vakna under natten och undra "varför ska hon göra det?"
För saken är den att jag behöver lite information till ett skolarbete bara.
Simple.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar