Header

Header

måndag 24 oktober 2011

Otrohet

Otrohet. Ett troligen alltid aktuellt ämne.
Jag är vanligen inte insatt i frågor som rör könsdiskriminering och dylikt,

men just ämnet otrohet har blivit stort, för stort.
Det verkar ha blivit något sorts grej, något naturligt, ett måste.
Liksom något du sätter upp på din "innan-jag-dör-lista".

Jag satt och slösurfade på någon nöjessida tidigare idag.

Runt om sidans innehåll fanns irriterande reklambanners och
min blick låstes vid en av dem. På reklambannern stod något i stil med :
"Saknar ditt förhållande passion? Ha en affär! Tusen seriösa och aktiva medlemmar!"
Eh... va? Hur kan man medvetet välja att vara otrogen?
Likadant i förra veckan när jag även då slösurfade.

Av någon anledning hamnade jag på Slitz hemsida och klickade mig
vidare in på Slitz bloggar. En utav killarna som bloggar för Slitz
hade skrivit en artikel med rubriken "10 budord...för den otrogne mannen".

Varenda gång jag säger föregående ord för mig själv brusar jag upp av ilska.

Vad fan?! Kvinnan förlöjligas något nuförtiden. Det måste jag säga.
Jag förstår inte ens hur man kan ha mage att sätta sig ner och ödsla tid

och energi på att ens skrapa ihop en sådan text?
Jag påstår inte att killen förövrigt är dum i huvudet, även om jag nästan

hoppas på det som ursäkt för det han skrev. Men just då, var han allt annat
än kreativ och nytänkande. Om det nu var det han ville vara.
Jag menar, saknar ett förhållande passion och känsla, varför är man då med den personen?
Jag förstår det inte. Liksom, vill man inte som kille vara kär och älskad?


Och tro mig, detta är ingen feministisk artikel om hur dumma i huvudet ni män är.
Jag förstår även jag att det finns galet bra killar därute och att vi tjejer kan vara sviniga vi också. Men låt mig säga att man tappar hoppet för boysen där ute när man läser sånt där.
Jag vet inte riktigt vart jag vill komma.
Men kärlek kommer alltid vara fint. Det kommer alltid bli vad man gör det till.
Man behöver inte vara nyförälskade i 5 månader, för att sedan mötas av utflykter
till Maxi för att handla inför veckan eller frugans ständiga snack om hur bra
Ariel flytande tvättmedel är. Nej nej, det blir vad man gör det till. Tro mig.

Länk till "10 budord...för den otrogne mannen" - http://www.slitz.se/Sex/jensen-tio-budord_173.html 

2 kommentarer:

  1. Killar som är otrogna borde få straff, likså tjejer som har lika lite vett i hjärnan såklart..

    SvaraRadera
  2. Nejmen precis. Så är det ju. Kanske inte lika vanligt att tjejer uttrycker sig som killen ovan dock. Haha

    SvaraRadera