Header

Header

onsdag 26 oktober 2011

Rutiner och lite annat...

Rutiner är skönt. Det har jag kommit fram till ikväll.
Starkt jobbat va? Ja men visst tänker ni.
På senare år har jag nämligen börjat tröttna på långledighet.
Sjukt, jag vet. Men så är det. Jag orkar inte strosa omkring

ett helt sommarlov eller vinterlov och göra absolut ingenting.
Det är sjukt drygt! Så varenda gång sommarlovet lider mot

sitt slut har jag varit oerhört exalterad och nästan omänskligt glad?
För jag tycker att just rutiner, är asbra.
Man känner sig viktig när man står där efter en lång skoldag

med tvätten eller när man precis dammsugit och trycker på
knappen som drar in sladden automatiskt och får den piskandes på tån.
Eller det är kanske bara jag som råkat ut för det... Men i alla fall,

vi har ju dem alla, de där rutinerna.

Nu däremot ligger jag nerbäddad i min renbäddade säng.
I väntan på att min pojkvän ska komma skickar min bästa vän
länkar till massa söta videos. Så för att klämma in lite ärlighet

i mitt inlägg kan jag säga att jag sitter här och snyftar litegrann.
Ah, jag är en såndär bölfia som storgråter på alla biografer till fina

filmer och så. Det är förresten jävligt frustrerande att böla när man inte vill.
Man sitter där och skäller ut sig själv och bara "SLUTA BÖLA" och så
går det inte för att någon tvunget måste göra de där tårframkallande sakerna
i alla jäkla kärlekskomedier. Typ gör slut fastän de är så rätt för varandra
och så vet man ändå att de blir ihop i slutet igen. Haha. Tragiska jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar