Header

Header

lördag 25 februari 2012

Hold on, hold on, be strong

Jag antar att det är de enda jag kan vara just nu, stark.
Och om inget annat sysselsatt. Allt för att klockan bara ska bli mer och mer.
Men jag tänker inte lägga mig i sängen, krypa under mitt täcke och bara ligga där,
det tjänar ingenting till. Så idag ska jag vara effektiv.

Jag har redan hunnit med en hel del som har legat och skräpat.
Rensat ur garderoben, lagt upp min gamla dator på Tradera, paketerat och
postat paket och brev och nu tänkte jag ta tag i min marknadsplan som snart
ska vara inlämnad. Och om jag orkar, ska jag laga en av mina sista tre
rätter till min kokbok ikväll.

Förövrigt har jag så himla mycket i tankarna. Saker och ting är förändrade
och jag funderar verkligen på om jag ska ta tummen ur och göra saker och ting
som jag länge funderat på. Nämligen att resa iväg utomlands för att jobba.
Jag vill verkligen utvecklas på självständighetsfronten och att få komma iväg ett
tag hade varit så himla skönt. Så jag tänkte läsa lite om hur det är att
vara Au pair i Australien kanske. Australien lockar mest tror jag. I alla fall i nuläget.
Men det blir nog till hösten i så fall. Inte nu. För i sommar ska jag jobba så mycket jag
bara kan för att dra in pengar till alla möjliga tänkbara saker!
Well well, nu ska jag göra klart min marknadsplan och sedan ska jag försöka hitta
på något att göra ikväll. Jag känner nog mest för att hoppa i min rosa mjukisdress och
titta på film med Sophie. Så så får det bli.
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar